Svoje zdravie si aj na jeseň zlepšujte pohybom a športom.

Kategórie
 
 
 
 
 

Svoje zdravie si aj na jeseň zlepšujte pohybom a športom.

Príchodom jesene by sme nemali robiť žiadnu hrubú čiaru za svojím aktívnym životom a športovaním. Aj keď toto ročné obdobie so sebou prináša isté špecifiká, dá sa tomu prispôsobiť a urobiť veľa pozitívneho pre svoje zdravie. Naše telo reaguje na tieto vonkajšie zmeny tým, že je unavenejšie, čo sa neskôr prejaví aj na našej fyzickej a duševnej kondícii. Nad svojím telom musíme v týchto dňoch jednoducho zvíťaziť! V každom prípade uprednostnite pohyb pred vysedávaním doma.

Máme pre vás pár tipov, ako si príjemne zašportovať a načerpať dostatok energie na ďalšie povinnosti. Na výhovorky zabudnite, pretože kontakt s prírodou nevyhnutne potrebujeme. Doprajte si každý deň aspoň 30-minútové prechádzky a počas voľných dní sa pripravte na dlhšiu túru. Dôvodov, prečo sa rozhodnúť pre aktívny pohyb, je hneď niekoľko.

Tým najdôležitejším je čerstvý vzduch a produkcia kyslíka vďaka zdravým stromom a rastlinám. Tým, že v prírode máme zvýšený príjem kyslíka, organizmus sa postupne stáva vitálnejším a obranyschopným. Lepšie sa okysličuje krv, zmierňuje únava a vyčerpanie organizmu. Podporuje sa správna látková premena, ktorej výsledkom je aj tvorba energie.

Čistý vzduch má ozdravujúce účinky na pohybový, tráviaci, ale aj dýchací mechanizmus. Pohybom v prírode zameriavame pozornosť na jej jedinečné úkazy, a tak je to skvelá príležitosť, ako zabudnúť na bolesti, problémy a celkové nepohodlie. Príroda je azda tým najlepším miestom, kde sa pacienti  zotavujú z pooperačných bolestí. Aktuálne by sa pohyb v prírode mohol dať do súvisu s priaznivým digitálnym detoxom pre telom. To znamená, že sa odpútame od vysedávania za počítačom a pred televízorom, posilníme svoj pohybový aparát a zlepšíme si zrak. Práve problém krátkozrakosti je spájaný s nedostatočnou vzdialenosťou a umiestňovaním monitorov či displejov pri sledovaní online noviniek. Vplyv umelého svetla vymeňme za čisto prírodné a v dôsledku toho sa možno aj pre vás stane príroda tým najlepším kreatívnym zdrojom.

Pohyb na čerstvom vzduchu môžete ozvláštniť skvelou aktivitou nordic walking. Je to pomerne mladá, moderná pohybová aktivita , ktorá predstavuje niečo medzi chôdzou a behom. Nordic walking sa dá označiť pojmom rezká chôdza. K tomuto športu potrebujete špeciálne oporné palice. Pravidelným tréningom si tak zlepšíte vitalitu nôh, sedacieho svalu, trupu a rúk. Pri tomto „kráčaní“ si musíte udržiavať isté zrýchlené tempo. Je to dynamický, ale zároveň veľmi priaznivý šport pre posilnenie zdravia.

Radi behávate? Tohto športu sa neopúšťajte ani počas nepriaznivého počasia. Je to ideálna možnosť, ako komplexne zlepšiť koordináciu tela a zaktivizovať takmer všetky svalové skupiny. Beh v prírode je aj vhodným spôsobom relaxácie, kde sa najradšej utiekame pred bežnými problémami.

Príjemným relaxom po náročnom pracovnom dni je aj plávanie. Je to univerzálny šport, ktorému sa môžu venovať deti, dospelí, ale aj seniori. Kryté plavárne sú dostupné verejnosti v každom väčšom meste, a tak si bez problémov dokážete užívať tento nenáročný pohyb vo vode. Plávaním sa zlepšuje a formuje celková silueta tela.

Má to však jeden „háčik“, na ktorý bežne zabúdame. Aj plávaním si môžeme ublížiť. Vykonávané plavecké štýly musíte perfektne ovládať, inak bude celkový efekt nepriaznivý. Zaťažíte si chrbtové a pohybové svalstvo, rovnako sa môže zhoršiť aj vaše dýchanie. Športovať musíte predovšetkým zodpovedne a vedieť odhadnúť svoje zručnosti. Ak sa na niečo necítite, požiadajte o pomoc odborného asistenta. Talent na šport máme všetci rovnako, len ho treba primerane rozvíjať!

Zdroje: www.active.com

Obrázky: www.canva.com

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
:
Plná (Desktop) verzia